Vuosijuhlat

Yleistä

Porin Tradenomiopiskelijat PORA ry juhlii 10 – vuotista taivaltaan vuosijuhlien merkeissä 21.10.2023 Juhlatila Mekanissa (os. Konepajanranta 2B, Pori). Yhdistys on perustettu Porissa vuonna 2013.

Vuosijuhlat järjestetään viiden vuoden välein ja ne ovat yhdistyksen tärkein ja arvokkain juhla. Vuosijuhlat eroavat monilta osin tavallisista opiskelijatapahtumista. Tänä vuonna Sinulla on ainutlaatuinen mahdollisuus kokea oman ainejärjestösi vuosijuhlat vielä opiskeluaikana!

Vuosijuhlat

Vuosijuhlat ovat ainejärjestön arvokkain ja tärkein juhla. Juhlan arvokkuuden tulee siis näkyä juhlavieraiden pukeutumisessa ja käyttäytymisessä. Onkin siis hyvä hieman tutustua vuosijuhlan etikettiin. Tätä ei kuitenkaan tarvitse muistaa ulkoa tai jännittää, sillä hyvillä käytöstavoilla pääsee jo todella pitkälle. Otathan siis juhlassa huomioon muut vieraat.

Pukeutuminen

Perinteisesti vuosijuhlien pukukoodina toimii tumma puku. Tämä tarkoittaa miehillä frakkia tai tummaa pukua. Tumma puku voi olla väriltään musta, tummanharmaa tai tummansininen. Tumman puvun tulee olla lisäksi kuvioton. Puvun tulee huomioida juhlan arvokas tyyli.

Naisilla tumma puku tarkoittaa iltapukua tai täyspitkää juhlapukua, joka on juhlavaa materiaalia. Juhlan arvokkuus tulee huomioida puvun avoimuudessa. Iltapuvun päälle voi laittaa olkapäitä peittämään huivin. Juhlalaukku on olkahihnaton ja tarpeeksi pieni, jotta sen pystyy laskemaan syliin. Juhlalaukkua ei lasketa pöydälle.

Naisten pitkät hiukset tulee kiinnittää ylös. Tämä koskee olkapäiden alapuolella ulottuvia hiuksia.

Ainejärjestönauha

PORA ry:n ainejärjestönauhaa saavat käyttää yhdistyksen jäsenet. Ainejärjestönauhaa myydään valmiiksi leikatuissa paloissa. Voit ostaa nauhaa toimistolta!

Naiset taittelevat nauhan ruusukkeeksi. Tähän löytyy ohjevideo yhdistyksen TikTokista sekä Instagramista vuosijuhlien kohokohdasta. Ruusuke puetaan vasempaan rintaan. Ainejärjestönauha ei saa koskettaa paljasta ihoa.

Miehet pukevat nauhan oikealta olkapäältä viistosti alas vasemmalle. Nauha puetaan frakkia käytettäessä liivin alle ja tummaan pukuun pukeuduttaessa nauha kulkee solmion/liivin päältä.

Ainejärjestönauha
Yhdistyksen ainejärjestönauha taiteltuna ruusukkeeksi.

Iltajuhla

Vuosijuhliin tultaessa näet plaseerauskartasta eli istumakartasta oman istumapaikkasi. Lisäksi ovella on puheenjohtajisto ja vuosijuhlatiimiläisiä ohjaamassa vieraita pöytään. Juhlan alussa seistään tuolin takana, kunnes seremoniamestarit ovat tervehtineet juhlavieraita. Juhlan alkaessa on kohteliasta esittäytyä pöytäseurueelle.

Illallinen

Illallinen koostuu kolmen ruokalajin illallisesta ruokajuomineen sekä kahvista/teestä ja niiden kanssa tarjoiltavasta avecista. Avec on perinteisesti konjakkia tai likööriä. Illalliskorttia ostaessasi voit mainita mahdolliset erityisruokavaliot ja ruoka-aineallergiat.

Kun illallisen tarjoilu alkaa, on kohteliasta odottaa, että pöytäseurueen jäsenet saavat annoksensa ennen ruokailun aloittamista. Lämmintä ruokaa tarjoiltaessa voit aloittaa ruokailun, kun vieressäsi istuvat ovat saaneet annoksensa. Illalliseen kuuluu kaksi kaatoa viiniä sekä juotavaa voi ostaa lisää juhlapaikalta. Kun jälkiruoka tarjoillaan, voit taitella itsellesi konjakkikorvat lautasliinasta. Näiden taittelemiseen löydät ohjeen PORA ry:n TikTokista.

Yhteistyökumppanit

Bunny Queen's